Opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager

Gecertificeerd Servicemanager: inclusief certificeringen ITIL Foundation, ITIL OSA en ITIL SOA

Prijs: € 5600,- | Bring Your Own Device (BYOD)

Duur: 16 dagen
Locatie: Utrecht, Den Haag, Amsterdam

De IT Management Group verzorgt de Functiegerichte Opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.
Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Met deze praktijkgerichte opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager krijgt u in 16 dagen tijd een diepgaand inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk. Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken. Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst, een transitie naar een andere leverancier of een introductie van een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de veranderende omstandigheden. Met als doel dat de gewijzigde dienst of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.

Startdata Opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager
Effectief Communiceren en Presenteren 18, 19 en 26 januari 2017
ITIL Foundation 23, 24 en 30 januari 2017
ITIL Operational Support & Analysis (ITIL OSA) 8, 9, 15 en 16 februari 2017
Masterclass SLA 23 en 24 maart 2017
ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA)9, 10, 16 en 17 mei 2017

Alternatieve trainingsdata:
ITIL Foundation 6, 7 en 13 februari 2017
Effectief Communiceren en Presenteren 10, 11 en 18 mei 2017
ITIL Operational Support & Analysis (ITIL OSA) 12, 13, 19 en 20 juni 2017
ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA) 14, 15, 21 en 22 september 2017
Masterclass SLA 12 en 13 oktober 2017

Praktijkgericht
Tijdens deze opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager krijgt u te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben ruime praktijkervaring als servicemanager, service level manager, verandermanager, organisatie-adviseur en/of coach. U leert niet alleen de theorie maar gaat ook hands-on met deze ervaren trainers aan de slag!

Certificering
Binnen deze opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van Servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel gecertificeerd in ITIL Foundation, ITIL OSA en ITIL SOA. Daarnaast bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.

Programma
De opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager bestaat uit de volgende modules:

Intake opleiding Gecertificeerd Servicemanager – telefonisch
De opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager start met een telefonische intake. In deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

ITIL Foundation – 3 dagen
De eerste module van de opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager betreft de module ITIL Foundation. ITIL is de leidende best practice op het gebied van IT Management. Tijdens de ITIL Foundation training worden de basisbegrippen van IT Servicemanagement en procesmatig werken toegelicht. Na afloop van deze training heeft u de mogelijkheid tot het behalen van de officiële certificering op ITIL Foundation niveau.

Masterclass Service Level Agreements – 2 dagen
Tijdens de tweede module gaat u praktisch aan de slag met SLA’s tijdens de Masterclass Service Level Agreements. U leert hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee leert u de basis voor afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u alle ins en outs van Service Level Agreements zowel in theorie als in praktijk.

ITIL® Service Offerings & Agreements (ITIL SOA)- 4 dagen
Tijdens de derde module – ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA) passeren alle aspecten de revue van het aanbieden, overeenkomen en leveren van services. De nadruk ligt op (het aansturen van) de operationele activiteiten en ondersteunende methoden die nodig zijn bij de uitvoering van de genoemde processen. Het verbeteren van de kwaliteit van services binnen een organisatie staat centraal. Na afloop van deze module kunt u zich certificeren in de module ITIL® Service Offerings & Agreements (ITIL SOA).

Effectief Communiceren en Presenteren – 3 dagen
Tijdens de vierde module is er aandacht voor uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u als Servicemanager nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap. Ook worden verschillende presentatietechnieken besproken.

ITIL® Operational Support & Analysis (ITIL OSA) – 4 dagen
Module 5 van de opleiding is de module ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA). Tijdens deze module krijgt u inzicht in alle aspecten die van belang zijn wanneer het gaat om het analyseren en operationeel houden van services. Tijdens de training ligt de focus op het continu leveren en analyseren van services. Na afloop van deze module kunt u zich certificeren in de module ITIL® Operational Support & Analysis (ITIL OSA).

U kunt op elk moment instappen in de opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager. Noodzakelijk voor het behalen van het ITIL SOA en ITIL OSA certificaat, is dat u eerst met goed gevolgd het ITIL Foundation examen heeft afgelegd. Vrijstelling voor onderdelen van de opleiding is mogelijk wanneer u al in het bezit bent van één of meer certificeringen die tijdens de opleiding aan bod komen. Indien onderstaande data niet schikken, dan kan de IT Management Group voor u een planning op maat maken. De eerstvolgende mogelijkheid om te starten is:

Startdata Opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager
Effectief Communiceren en Presenteren 18, 19 en 26 januari 2017
ITIL Foundation 23, 24 en 30 januari 2017
ITIL Operational Support & Analysis (ITIL OSA) 8, 9, 15 en 16 februari 2017
Masterclass SLA 23 en 24 maart 2017
ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA)9, 10, 16 en 17 mei 2017

Alternatieve trainingsdata:
ITIL Foundation 6, 7 en 13 februari 2017
Effectief Communiceren en Presenteren 10, 11 en 18 mei 2017
ITIL Operational Support & Analysis (ITIL OSA) 12, 13, 19 en 20 juni 2017
ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA) 14, 15, 21 en 22 september 2017
Masterclass SLA 12 en 13 oktober 2017

Profiel
De opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.

Vrijstelling
Indien u reeds in het bezit bent van een certificering ITIL Foundation, ITIL OSA of ITIL SOA dan kunt u voor deze modules een vrijstelling aanvragen. Neemt u voor meer informatie over deze vrijstelling contact met ons op.

Trainingsduur en kosten
De opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager duurt 16 dagen. De kosten voor deze opleiding bedragen:

Prijs: € 5600,- | Bring Your Own Device (BYOD)

Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW en examenkosten. Heeft u al één van bovenstaande modules met goed gevolg afgelegd dan is het mogelijk om daarvoor een vrijstelling te krijgen. Per trainingsdag wordt dan €350,- in mindering gebracht op de totale opleidingskosten. Wilt u zich gedurende deze opleiding ook certificeren in de ITIL Foundation en ITIL Intermediates modules dan dient u rekening te houden met de aanvullende examenkosten. Voor de actuele examenprijzen verwijzen wij u naar onze ITIL trainingspagina. Het materiaal voor deze training wordt digitaal geleverd.

Bent u niet in het bezit van een eigen device (iPad, tablet of laptop) dan kunt u bij deze opleiding een iPad Air 2 meebestellen, neemt u contact op voor de mogelijkheden.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten die thuis zijn in zowel de theorie en in de praktijk. Bij de opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager zijn alleen gerenommeerde docenten betrokken.

De opleiding tot Gecertificeerd Servicemanager wordt gegeven op onze luxe trainingslocaties in Utrecht, Amsterdam en Den Haag.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Copyright © 2008 - 2017 IT Management Group