ITIL® Foundation eLearning

Prijs: € 375,-
Locatie: online
 
Inschrijven    Contact    Brochure

Over ITIL®
Voor organisaties is het in toenemende mate belangrijk dat de IT-dienstverlening de bedrijfsprocessen goed ondersteunt. Het vakgebied IT Service Management houdt zich bezig met het inrichten, managen en optimaliseren van de IT-dienstverlening. ITIL bevat concepten en processen voor het zo effectief mogelijk managen van de IT-dienstverlening. Een voorbeeld is de Service Lifecycle. Dit concept tracht maximale alignment tussen business en IT te bewerkstelligen.

De ITIL eLearning omgeving – Efficiënt en resultaatgericht
ITIL Online
De inhoud van de ITIL eLearning omgeving van de IT Management Group is geaccrediteerd door het EXIN. De ITIL eLearning omgeving begeleidt u op een gestructureerde manier naar uw examen toe. De ITIL eLearning omgeving is als volgt opgebouwd:

1. Algemeen deel

– Uitleg exameneisen algemeen
– Uitleg van de eLearning module
– Procedure bij vragen en opmerkingen

2. Specifiek deel

De ITIL® Foundation eLearning omgeving is ingedeeld in zeven modules of onderdelen, dat zijn:

ITIL® Foundation Deel 1
Introductie Service Management

ITIL® Foundation Deel 2
Service Strategy

ITIL® Foundation Deel 3
Service Design

ITIL® Foundation Deel 4
Service Transition

ITIL® Foundation Deel 5
Service Operation Processen
Service Operation Functies

ITIL® Foundation Deel 6
Continual Service Improvement, Technologie en Architectuur

ITIL® Foundation Deel 7
Voorbereiding Examens en Examenvragen

Per module worden de volgende onderwerpen behandeld:
– Exameneisen behorende bij de betreffende module;
– Te lezen pagina’s uit het ITIL boek (pocket guide);
– Samenvatting van de gelezen pagina’s en de belangrijkste leerpunten;
– Testvragen over het betreffende onderdeel dat bestudeerd is.

Op basis van de gemaakte testvragen krijgt u een advies om naar de volgende module te gaan of om nogmaals de stof te bestuderen. Na het doorlopen van de onderdelen kunt u meerdere proefexamens doorlopen die representatief zijn voor het ITIL examen.

Met de ITMG ITIL® eLearning omgeving verzekert u zich van een efficiënte en resultaatgerichte werkwijze om in korte tijd uw ITIL Foundation examen te behalen.

Hoe werkt het?
U registreert zich voor de geaccrediteerde ITIL® eLearning bij de IT Management Group via het inschrijfformulier. U krijgt vervolgens een digitale factuur. Op het moment dat u de factuur heeft voldaan, krijgt u van de IT Management Group:

– de link naar de ITIL Foundation eLearning omgeving
– uw gebruikersnaam en wachtwoord
– de ITIL 2011 Editie – Pocketguide (NL)

Op het moment dat u alle onderdelen succesvol hebt doorlopen, bent u klaar voor het officiële examen. Er zijn twee mogelijkheden om het examen af te leggen:

– Via EXIN Anywhere – U legt uw examen online af via de EXIN anywhere omgeving
– In een EXIN examenlokaal – U legt uw examen af op locatie bij een EXIN examenlokaal

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn gekoppeld aan uw e-mailadres en zijn 90 dagen geldig. Na 90 dagen vervalt automatisch uw account. Uw account is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan derden.

Trainingsduur en kosten
De eLearning training ITIL Foundation kunt u in uw eigen tempo afronden. U dient rekening te houden met een studiebelasting van minimaal 14 uur. De uiteindelijke studiebelasting is uiteraard voor een groot deel individueel afhankelijk. De kosten voor de ITIL Foundation eLearning training bedragen € 375,- excl. BTW. Deze prijs is inclusief de ITIL 2011 Editie – Pocketguide en exclusief examen.

Examen ITIL Foundation
U kunt uw examenvoucher bij het EXIN bestellen of het examen bij één van de examenlocaties van het EXIN afleggen. Bekijkt u de website van het EXIN voor reservering en de actuele kosten.

Open Inschrijving en In-company
Wilt u toch een klassikale training volgen? Dat kan. De IT Management Group werkt met de beste docenten. ITIL trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

Servicemanagement detachering
Bent u op zoek naar tijdelijke versterking van uw organisatie door een Servicemanager, Service Level Manager of een helpdeskmedewerker? Wij helpen u graag. Neem voor meer informatie contact op met de IT Management Group.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Copyright © 2008 - 2017 IT Management Group