ITIL Service Design

Prijs: € 1250,-
Duur: 3 dagen
Locatie: Utrecht, Den Haag

08-01-2018 t/m 09-01-2018 en 16-01-2018 (Den Haag)
06-06-2018 t/m 07-06-2018 en 14-06-2018 (Utrecht)

De IT Management Group verzorgt de ITIL® Service Design training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.
Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

Uw profiel
Bent u verantwoordelijk voor het ontwerp van diensten, infrastructuren of processen? Bent u werkzaam als auditor, teamleider, service level manager, ontwerper, architect of IT-manager? Dan biedt de training ITIL® Service Design u de gewenste inzichten in het managen, coördineren en integreren van het ontwerp van nieuwe en gewijzigde services in de Service Lifecycle binnen uw organisatie.

Professioneel en praktijkgericht
Deze professionele en praktijkgerichte training ITIL Service Design geeft u inzicht in de wijze waarop u grip krijgt op het ontwerpen, coördineren en managen van (de introductie van) nieuwe diensten binnen uw organisatie.
Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen uitvoerig aan bod:

1. Service Lifecycle concepten en terminologie specifiek gericht op Service Design
2. Service Design principes
3. Service Design processen
4. Service Design technologie gerelateerde activiteiten
5. Organiseren voor Service Design
6. Technologische overwegingen
7. Implementatie en verbetering van Service Design
8. Uitdagingen, CSF’s en risico’s
9. Examenvoorbereiding

Voorkennis
Wij adviseren u de ITIL Foundation training te volgen alvorens u de ITIL wij dat u om de training ITIL Foundation gevolgd te hebben. Om het examen ITIL Service Design te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Design bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Design.

Examen en voertaal
De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

ITIL advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Eerstvolgende startdata ITIL® Service Design:

8 January 2018
Training ITIL® Service Design (ITV3-SD)

ITMG Locatie
(Den Haag)

_____ _____ _____

6 June 2018
Training ITIL® Service Design (ITV3-SD)

ITMG Locatie
(Utrecht)

_____ _____ _____
 

Copyright © 2008 - 2017 IT Management Group