ITIL Service Strategy

Prijs: € 1250,-
Duur: 3 dagen
Locatie: Utrecht, Den Haag

19-10-2017 t/m 20-10-2017 en 27-10-2017 (Utrecht)
24-05-2018 t/m 25-05-2018 en 30-05-2018 (Utrecht)
06-11-2018 t/m 07-11-2018 en 14-11-2018 (Utrecht)

De IT Management Group verzorgt de ITIL® Service Strategy training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.
Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

Uw profiel
Bent u werkzaam als CIO, (IT-)manager, teamleider, staflid, ontwerper, architect, auditor of IT-consultant en bent u (deels) verantwoordelijk voor de coördinatie en integratie van de (IT-) strategie binnen uw organisatie? Dan biedt de training ITIL® Service Strategy u de gewenste inzichten op dit gebied vanuit het gedachtegoed van ITIL®.

Professioneel en praktijkgericht
In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Aan bod komen:

1. Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten;
2. Het uitvoeren van strategische analyses;
3. Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten;
4. Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst;
5. Kritische succesfactoren en risico’s.

Voorkennis
Om het examen ITIL Service Strategy te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Strategy bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Strategy.

Examen en voertaal
De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

Trainingsduur en kosten
De training ITIL Service Strategy duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld voor de ITIL vervolgmodules bedraagt €300,- excl. BTW.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

ITIL advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Eerstvolgende startdata ITIL® Service Strategy:

19 October 2017
Training ITIL® Service Strategy (ITV3-SS)

ITIL® Intermediate: Service Strategy

ITMG Locatie
(Utrecht)

_____ _____ _____

24 May 2018
Training ITIL® Service Strategy (ITV3-SS)

ITMG Locatie
(Utrecht)

_____ _____ _____
 

Copyright © 2008 - 2017 IT Management Group