Masterclass Toekomstbestendige Organisatie Strategie

Maak uw organisatie toekomstbestendig en blijf uw concurrenten één stap voor.

Prijs: op aanvraag
Duur: 2 dagen (optioneel met overnachting)
Locatie: In Company

 
Contact    Brochure

Onze Masterclass Toekomstbestendige Organisatie Strategie heeft zich inmiddels bewezen als een van de beste manieren om de strategie van uw organisatie toekomstbestendig te maken. De markt is continu in beweging. Sneller dan ooit volgen nieuwe technologieën elkaar op. Nieuwe technologieën leiden tot potentiële nieuwe producten en diensten voor uw klanten. Concurerende bedrijven kunnen op basis van deze nieuwe technologieën sneller en beter uw klanten bedienen. De afgelopen jaren is steeds duidelijker geworden dat continue innovatie noodzakelijk is om als bedrijf voldoende meerwaarde te blijven bieden. Organisaties die hier niet in meegaan verliezen al snel hun bestaansrecht.

Wilt u met uw organisatie op een gestructureerde wijze nadenken over de toekomst van uw organisatie dan is deze Masterclass zeer geschikt.

De Masterclass bestaat uit een aantal modules waarvan de volgende standaard zijn opgenomen:
Kill the Company. De naam zegt het al. In deze module gaat u gestructureerd op zoek naar de zwakke plekken van uw organisatie. In het tweede deel van deze module wordt onderzocht hoe deze zwakke plekken kunnen worden aangepakt. Van Kill the Company wordt wel eens gezegd dat het een ‘SWOT on steroids’ is.
Anticipate. Kern van deze module is de zogenaamde ‘future priming’ waarbij u uzelf gevoelig maakt voor relevante signalen die mogelijk bepalend zijn voor de toekomst van uw organisatie. In het tweede deel van deze module worden deze signalen op een slimme manier met elkaar in verband gebracht onder het motto connecting the dots.
Blue Ocean Strategy. Deze module vormt het hart van de workshop en belicht uw organisatie vanuit 6 verschillende invalshoeken. Ieder van deze invalshoeken biedt mogelijk uitzicht op een Blue Ocean: een markt waar zich wel klanten bevinden maar geen concurrenten.
Value Proposition Design. Doorgaans is dit de module waarin alle resultaten uit de voorgaande modules worden geplot. Het Value Proposition Canvas is een onderdeel van het Business Model Canvas en focust zich op de koppeling tussen datgene wat de klant wil en verwacht en datgene wat een organisatie aan producten of dienst aanbiedt.

Afhankelijk van de wensen en situatie waarin de organisatie zich bevindt kunnen ook de volgende modules worden opgenomen.

The Lean Startup. Deze module helpt om een product of service op een snelle en efficiënte manier te lanceren.
The Innovator’s Dilemma. Deze module is met name bedoeld voor succesvolle organisaties die merken dat ze gaandeweg steeds meer te maken krijgen met ontwrichtende technologie.
Antifragility. In deze module wordt het concept antifragiliteit toegelicht. En de verschillende manieren waarop een organisatie haar kwetsbaarheid kan verkleinen.

Trainingsduur en kosten
Masterclass Toekomstbestendige Organisatie Strategie duurt 2 dagen. Neemt u voor een indicatie van de kosten contact op met de IT Management Group.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

 
Contact    Brochure

Copyright © 2008 - 2019 IT Management Group