USM Foundation

Prijs: € 800,-
Duur: 2 dagen
Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

07-12-2017 t/m 08-12-2017 (Den Haag)
30-01-2018 t/m 31-01-2018 (Utrecht)
16-04-2018 t/m 17-04-2018 (Den Haag)
21-06-2018 t/m 22-06-2018 (Den Haag)
05-07-2018 t/m 06-07-2018 (Den Haag)
23-08-2018 en 30-08-2018 (Den Haag)

De IT Management Group verzorgt de USM Foundation training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.
Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services managet met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten.

Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar pas je USM toe?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!

Inhoud USM Foundation
De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Tijdens deze cursus leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren:
– Methodes versus practices (frameworks)
– Primaire versus secundaire taakgebieden
– De indeling van het facilitaire domein
– De levenscyclus van services
– De definitie, structuur, en kenmerken van een service
– Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
– Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
– De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
– Structuur van een proces
– Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
– Procesmodellering
– Onderscheid tussen functies en processen
– Procesmanagement en lijnmanagement
– Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
– Workflow management
– Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
– De 5 processen van het USM-procesmodel
– Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
– Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
– Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

Doelgroep
Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert.

Trainingsmateriaal
De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.

Toetsing en certificaat
Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het examen bestaat uit 40 multiple choice vragen en wordt online afgenomen. Deelnemers zijn geslaagd indien zij minimaal 26 vragen correct hebben beantwoord. Kandidaten dienen zich te legitimeren bij de surveillant en hebben 1 uur de tijd voor het examen. Hulpmiddelen zijn bij het examen niet toegestaan. Het examengeld bedraagt € 200,- excl. BTW. Het examen wordt op afspraak voor u ingepland.

Trainingsduur en kosten
De training Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De training USM Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training USM bedragen € 800,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

Docenten en locaties
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

 
Inschrijven    Contact    Brochure

Eerstvolgende startdata USM Foundation:

7 December 2017
Training Universeel Servicemanagement Foundation (USM)

Universeel Service Management Foundation

ITMG Locatie
(Den Haag)

_____ _____ _____

30 January 2018
Training Universeel Servicemanagement Foundation (USM)

ITMG Locatie
(Utrecht)

_____ _____ _____

Copyright © 2008 - 2017 IT Management Group